Siker és kiválóság a Magyar Minőség folyóirat 2015. májusi számában

2015. május 05.

Minden vállalkozás sikeressé, kiválóvá szeretne válni, és ezt fenn is szeretné tartani. A vevő-beszállító kapcsolat sikerességét, a kiválóság kultúra terjedését és a kiválóságra törekvést járja körül a Magyar Minőség című folyóirat 2015. 5. száma.

A cikkek közül szeretnénk kiemelni Bükiné Foki Arielnek, az SQS 2001 Kft. minőségügyi vezetőjének írását a kiválóság kultúra terjedését segítő PR tevékenységek elemzéséről. A szerző Nemzeti Minőség Díjas szervezetek külső kommunikációját vizsgálta, a minőségügyi szaklapokban való megjelenésük alapján. A vállalati hírnév méréséhez alkalmazott módszer az ún. Rep Trak modell alkotóelemei jelentették a kutatás alapját. Összefoglalójában a szerző további lehetőségeket kínál a vállalatok számára a kommunikáció fejlesztésére.


A folyóiratban a szerzővel interjú is olvasható, ebből idézzük az alábbi részletet:
„A kiválóság kultúrával és a vállalatok sikerességével 2000. óta foglalkozom. Úgy gondolom, hogy ez a minőségügy pozitív (napos) oldala. A minőségügyi szakemberek biztosan egyetértenek velem abban, hogy egy autóipari cégnél dolgozó minőségügyi vezető folyamatosan reklamációt kezel, problémát észlel, hibaanalízist folytat. Emellett a beszállítóval közösen problémát old meg, illetve folyamatosan javító intézkedéseket készít a vevőnek. Ezek nem nevezhetők pozitív feladatoknak, ezért fordultam a kiválóság és a sikeresség tanulmányozásához.”

 

A cikk teljes terjedelmében itt olvasható: http://www.isoforum.hu/feltoltott_fajlok/fajl1_8298674761.pdf